laptop asus a6000 – asus a6m

Jakiś czas po wydaniu ubuntu 10.04 postanowiłem je zainstalować, na odkupionym, mającym już swój wiek laptopie,z początku próbowałem z kubuntu. Niestety kubuntu robił problem z dźwiękiem, chodziło o to że włączając komputer dźwięków systemowych (odtwarzanych podczas uruchomienia) nie mogłem za żadne skarby ściszyć. No cóż, przyszedł czas na sprawdzenie ubuntu, które różni tylko tym się że ma środowisko gnome, a nie kde. Efekt był zaskakujący – nie było żadnych problemów z dźwiękiem, narzędzia graficzne bluetooth łatwiejsze do konfiguracji; w wersji na kde nie mogłem ustawić przesyłu plików w obie strony tylko w jedną – z laptopa na komórkę, jeśli dobrze pamiętam, tutaj w obie. Sam system zachwyca stabilnością – jeszcze nigdy tak stabilnie ubuntu mi nie chodziło.

Obsługa sprzętu:

– Kamerka działa (lsusb: Bus 001 Device 003: ID 174f:a311 Syntek 1.3MPixel Web Cam – Asus A3A, A6J, A6K, A6M, A6R, A6T, A6V, A7T, A7sv, A7U),

– fglrx działa (nvidia geforce go6100),

– skróty klawiszowe działają bez potrzeby konfiguracji,

– wifi działa,

– bluetooth działa (kupiłem go na allegro nie patrząc czy będzie działał dla dziewczyny).

Ubuntu 10.04 mile mnie zaskoczyło, mam wrażenie że pochodzi mi długo. Nie mam zamiaru instalować 10.10 gdy się ukaże, raczej zaczekam do kolejnej wersji LTS, chyba że system mi padnie do tego czasu jakimś cudem, bo po co wszystko od nowa konfigurować gdy działa dobrze?

~ - autor: desant87 w dniu 30 czerwca 2010.