Kubuntu 9.10 x64 – moja opinia

Pokusiłem sie ostatnio na instalację kubuntu 9.10 do tego wersji 64 bitowej. Wygląd gnome już mnie obrzydzał. Zainstalowałem 9.10 sprzęt był wykrywany poprawnie, problemy natomiast stanowią sterowniki do ATI, i to jeszcze jakie… Instalując sterowniki będące w repo miałem efekt taki że po restarcie systemu miałem czarny ekran, po instalacji ze strony ATI ten sam efekt, gdy zainstalowałem sterowniki z jakichś nieoficjalnych repo miałem efekt migającego ekranu, a sam system po zalogowaniu się nie startował. Zdenerwowany, a raczej sfrustrowany zrestartowałem komputer wyjąłem kartę graficzną i ustawiłem sterownik systemowy który miałem wcześniej, próbowałem normalnie ale w menu recovery mode jakiś nierozsądny developer usunął opcję naprawy problemów graficznych jaką mieliśmy w poprzedniej wersji, a samo forum nie pomogło mi (mam na myśli IRC). Także jeśli masz ati odradzam. Kwestia oprogramowania w Kubuntu też jest marna, niema synaptica, ani software center, ale nie jest to problemem możemy zainstalować je w konsoli 🙂 Kłopot nam może sprawić walka z przyzwyczajeniami do KDE, ale to kwestia czasu…

kde

Wersję 9.10, oceniam na najbardziej problematyczną z jaką miałem do czynienia do tej pory. Więc jeśli masz 9.04 nie warto przechodzić jak na razie do 9.10, lepiej chyba będzie zaczekać na 10.04

~ - autor: desant87 w dniu 22 listopada 2009.

 
