Tlen linux (BETA)

Komunikatorów na nasz system mamy masę, ale prawda jest taka że w polsce głównie brane pod uwagę są komunikatory obsługujące protokół gg. Ani do pidgina, ani do tlena nie byłem przekonany, od zawsze wolałem kadu, ale zainstalowałem tlena z ciekawości. Okazało się że mojej kamerki nie obsługuje, nie przyglądając się dłużej można dojść do wniosku że jedyną jego największą zaletą jest obsługa awatarów, tak było do dzisiaj. Dziś tlen został zaktualizowany i już obsługuje moją kamerkę creative live cam vista więc postanowiłem mu się dokładniej przyjrzeć. Po głębszej obserwacji mogę powiedzieć już że polecam wam ten komunikator bo: posiada wsparcie do nowego protokołu gg8 – tzn obsługuje długie opisy, czego niema kadu ani pidgin (tlen nie korzysta z libgadu tylko z biblioteki napisanej od zera jak twierdzi producent), dodatkowe statusy, obsługuje wideorozmowy, pokazuje wygląd awatarów. Jedyną jego wadą jest jego wygląd, ale spokojnie da się go zmienić: http://ekipa.tlen.pl/forum/index.php?showforum=74… Posiada także słownik oraz pokazywanie w statusie czego aktualnie słuchamy na naszym odtwarzaczu, jak dla mnie nic mu nie brak, może poza opcją autoodpowiedzi.

Instalacja jest dziecinnie prosta:

Pobieramy nasz plik instalacyjny na pulpit i uruchamiamy terminal.

Musimy wejśc terminalem na pulpit czyli:
cd /home/tu twoja nazwa użytkownika/Pulpit
wydać polecenie:
chmod +x nazwapaczki.bin
następnie
sudo sh nazwapaczki.bin
dalszy proces instalacji opiera się na potwierdzaniu wszystkiego

~ - autor: desant87 w dniu 28 października 2009.

 
