Karta telewizyjna i teletext

W ubuntu mamy tak że nie każdy program służący do obsługi tunera tv współpracuje z nim (podobnie jak w windowsie), ja osobiście używam xaw tv żaden inny z próbowanych programów przeze mnie nie działa z moją kartą tv… mało tego dawniej w starszych wersjach ta karta nie była wykrywana automatycznie przez system, a jako że nie pamiętam dokładnej nazwy jej to nie mogłem skonfigurować, pomogła zmiana systemu na nowszy 9.04…

Program xaw tv ma to do siebie że nie posiada teletextu i potrzebujemy zainstalowania do tego celu oddzielnej aplikacji, no i oczywiście karty tv obsługującej teletext którą podłączamy do USB lub złącza PCI w komputerze. Natknąłem się na program alevt, jest w repozytoriach które przedstawiłem na tej stronie, nie wiem jak z repozytoriami z forum.ubuntu.pl, instalujemy go tak samo jak każdy inny program:

sudo apt-get install alevt

Obsługa nie jest skomplikowana; włączamy xaw tv na porządanym przez nas kanale i alevt możemy od razu przeglądać strony teletextu. Program działa szybko.

~ - autor: desant87 w dniu 22 lipca 2009.

 
