Ubuntu 9.04 + LXDE

Znudzony codziennością zacząłem się bawić programem ubuntu customization kit, jako że xubuntu to najlżejszy z obecnych wydawanych przez cannonical odmian ubuntu postanowiłem pogrzebać przy nim…

Do systemu zainstalowałem środowisko LXDE które jest jeszcze lżejszym i bardziej przypominającym windowsowskie środowiskiem, pozbyłem się możliwie jak najwięcej elementów xfce wraz z całym tym środowiskiem zastępując je podanym wyżej, tak aby system nie stracił na swej funcjonalności i uruchamiał się szybciej…

Elementy usunięte:

xfce4-panel,

xfce4-session,

xfce4-settings,

xfdesktop,

xfprint,

xfwm4,

midori,

mousepad,

orage,

ristretto,

terminal

thunar,

brasero,

xfmedia,

Elementy dodane wraz ze środowiskiem graficznym LXDE:

openbox,

lxpanel,

lxsession,

lxapperance,

pcmanfm,

leafpad,

xarchiver,

gpicview,

lxterminal,

lxtask,

Do nagrywania dodałem program xfburn.
Oprócz programu zostały dodane repozytoria wraz z kluczami, oraz aktualizacje.
Zmieniony usplash na ubuntu dlatego że xubuntu to ubuntu z xfce,a skoro pozbyłem sie xfce i zainstalowałem lxde to mamy teraz ubuntu z lxde.

Wyrzuciłem komponenty bluetooth, aumix, gry, abiword…

Przykładowe zrzuty:

Menu instalacyjne uruchamiane po włożeniu płyty zostało niestety bez zmian (od xubuntu), jak i ekrany logowania, możliwość instalacji wewnątrz windows :/ dlatego zapraszam do samodzielnego poprawiania wszystkie zainteresowane osoby i wrzucania na serwery.

SYSTEM PRZEKRACZA 700 MB (ma 738MB) – sugeruję więc nagranie go na nośniku niestandardowym – 800MB lub płycie dvd, ewentualnie pendrive.

SUMA KONTOLNA MD5:  c0e72f9139a3a794e2ce4e07fc987252

PART8:
http://odsiebie.com/pokaz/2943026—bb13.html

PART7:
http://odsiebie.com/pokaz/2945345—87ac.html

PART6:
http://odsiebie.com/pokaz/2949827—e27b.html

PART5:
http://odsiebie.com/pokaz/2954656—cd02.html

PART4:
http://odsiebie.com/pokaz/2956476—eff0.html

PART3:
http://odsiebie.com/pokaz/2958168—bc70.html

PART2:
http://odsiebie.com/pokaz/2961369—766f.html

PART1:
http://odsiebie.com/pokaz/2964536—81bd.html

Na płytce pozostało sporo do zmienienia, sam obraz instalacyjny jest zbyt duży aby się zmieścić na standardowej płycie cd-r 700mb-wej trzeba nagrywać na niestandardowej 800mb.

– posiada usplash (ekran ładowania systemu) zwykłego ubuntu,
– ekrany logowania pozostały bez zmian,

Wymienione wyżej rzeczy można sobie samemu zmienić oczywiście instalując odpowiedni program, ale mam na myśli tu płytkę i standard jaki zostaje zainstalowany… Sam nie miałem możliwości zmienia tych dwóch elementów.

– menu instalacyjne (uruchamiane podczas startu płytki w windowsie oraz biosie) jest ze standardowego xubuntu.

Te rzeczy, co najmniej, należało by zmienić. Instalacja oraz użytkownictwo przebiega bez problemów mimo tych niedociągnięć względem interfejsu, z powodu braku czasu nie poprawiłem….

Aby system w pełni okodekować po instalacji wydajemy w terminalu komendę:

sudo apt-get install w32codecs ubuntu-restricted-extras

~ - autor: desant87 w dniu 19 Maj 2009.

Jedna odpowiedź to “Ubuntu 9.04 + LXDE”

  1. Wg mnie wszystko w porząsiu, system hula i uruchamia się bardzo szybko, jedyne co razi to xubuntu które puźniej przeradza sie w ubuntu jednak wszystko bardzo fajnie ogarniete. miałem mało czasu by precyzyjnie sprawdzić ile zajmuje ramu etc ale co najwazniejsze chodzi szybciutko.instalacja codeków to chyba banał który powinien byc wykonywany z zamknietymi oczami przez kazdego myslącego urzytkownika linuxa 🙂 .

    Wg mnie OOGROMNY PLUS dla człowieka który złożył do kupy ubu9 + LXDE …:)
    POzdro ode mnie i podziekowania od mojej Mamy której uratowałem spokoj ducha:)

Skomentuj

 
