9.04 wydane!

W końcu mam swój oryginał Ubuntu 9.04, hura! Na dostawę czekałem nie tak jak jest napisane na stronie producenta 4-6 tygodni, lecz 2 tyg i oczywiście za free…

Każda nowa wersja ubuntu ma swoje wady w moim wypadku problemy jakie miałem to:

– nie chciał wysuwać mi się cd-rom i odczytywać płyt (winę za to ponosił Brasero, wystarczyło go odinstalować i zainstalować inny program do nagrywania płyt np k3b),

– ircp-tray (problem stanowi sterownik który nie ładuje się automatycznie jak w ubuntu 8.10 lecz trzeba znowu ręcznie dodać wpis. Apt mimo to będzie nam dalej pluł co uruchomienie że ircp-tray jest nieskonfigurowany… nie miałem czasu jakoś powalczyć z tym komunikatem…)

Tak poza tym to nienażekam, bo sporo błędów zostało poprawionych np drażniąca mnie obsługa kart ATI które w 8.10 nie działały fajnie… A szybkość systemu?? Dzięki programowi „BUM” i wyłączeniu odpowiednich usług po zmierzeniu szybkości startu systemu programem  bootchart uzyskałem wynik 14 sek na partycji ext 4

Sprzęt:
intel core 2 duo 2,60ghz
DDR2 2GB
….
więc jestem zadowolony i czekam na wersję 9.10 która ma być jeszcze szybsza ]:->

~ - autor: desant87 w dniu 18 Maj 2009.

 
