Graficzna instalacja ubuntu 8.04 na pendrivie

Najprostszy znany mi sposób:

1. Instalujemy program gparted:

sudo apt-get install gprted

Tym sposobem zainstalowaliśmy program służący do partycjonowania,
wkładamy pendriva i za pomocą gparted tworzymy partycję typu ext3,
obsługa jest intuicyjna ale trzeba wcześniej odmonotować wolumin inaczej nie będziemy mogli go sformatować,
i całe szczęście, bo można by odruchowo nie ten dysk sformatować.
Program gparted znajduje się w system → administracja → partition editor

2. Teraz potrzebujemy programu który zainstaluje nam na pendrivie system,
w tym celu pobieramy z neta program o nazwie unetbootin.
Ja sam ściągnełem go w wersji bin (chyba) czyli muszę nadać mu prawa do uruchomienia.
Wchodzę terminalem do folderu w jakim mam go (a mam w home/krzychu/):

cd /home/krzychu

wydaję polecenie:

chmod +x nazwanaszejpaczki

w ten sposób nadałem mu prawa do uruchomienia.
Wchodzimy sobie do folderu w jakim mamy naszą paczke z programem,
klikamy na nią 2 razy - odpalamy program,
program krzyknie że brakuje paczki mu o nazwie "nettools" więc wyłączamy go i ją instalujemy,
chyba że ją już mamy wtedy nie. ale instaluje ją się tak:

sudo apt-get install nettools

Po czym możemy go jeszcze raz odpalić,
dalsza instalacja jest intuicyjna...
pokazujemy programowi plik z systemem w formie iso klikamy ok,
proces trwa długo do momętu 8% później przyśpiesza. 😀
~ - autor: desant87 w dniu 17 marca 2009.

 
