Ubuntu 32 bitowe czy 64?? Które wybrać??

Posiadam komputer o następujących parametrach:

  • grafika: Ati radeon 3450 HD (256MB)
  • procesor: intel core 2 duo E4700 (2,6 GHz)
  • pamięć ram: 2gb pc-667 dual channel
  • dźwięk: 8kanałowy (7.1)

Słysząc liczne pogłoski na temat javy dla linuxów 64 bitowych zastanawiałem się długo nad przejściem na Ubuntu 64 bitowe. System mi się posypał przez moją głupotę, więc czekała mnie reinstalka. Postanowiłem zainstalować 8.10 64 bitowe… Pisano wiele; że nie ma żadnych kłopotów z javą, a newet że sam skype działa bez kłopotu (którego na x64 nie napisano)… Muszę przyznać że to mity, a sama wersja 8.10 wywarła na mnie złe wrażenia, gorsze niż kiedyś 8.04 w wersji 64 bit (bo 8.04 uważam za świetny system):

  • java – próbowałem kilku sposobów jej instalacji, nie działała albo jak już udało się ją uruchomić to gdy wchodziłem na czat wieszała się.
  • efekty graficzne – brak, dodatkowo co uważam za tragiczne po zainstalowaniu sterownika od producenta raz dawało się, a raz nie przesuwać panele. Dodam jeszcze że monitor wyłącza mi się podczas ładowania upsplasha i po samym wylogowaniu. Te problemy nie występują w 8.04, jak dla mnie bezsens!!!
  • Skype mimo że zainstalowałem według jednej z porad (32bitowy na 64bitowym systemie) to mi nie wykrywał prawidłowo źródeł dźwięku, a sam obraz z kamerki to była jedna wielka zielona plama, mimo że program do robienia zdjęć ją wykrywał.

Jak na razie odradzam wam tą wersję, lepiej ubuntu 8.04 i do tego 32 bitowe mniej z nim problemów…

~ - autor: desant87 w dniu 7 marca 2009.

 
